حضور جوانان مستعد و هنرمند نشان دهنده پویایی جشنواره تئاتر فجر است
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، حمید شاه آبادی، شامگاه چهارشنبه در مراسم اختتامیه مسابقه ایران سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر گفت: برگزاری این رویداد نمایشی در گام سی ام اثبات كرد كه هنر نمایش در كشور گام بسیار بلندی برداشته است و برگزاری بخش 'نگاه ویژه' به عنوان بخش جدیدی در این رویداد نشان داد كه نسل تازه ای از جوانان مستعد و هنرمند به تئاتر كشور معرفی شده اند.

وی ادامه داد: شكوفایی جوانان در این دوره از جشنواره در كنار توسعه كمی و كیفی نمایش های شهرستان های كشور از مهمترین ویژگی های سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر است كه آینده روشنی را برای اعتلای نمایش كشور پیش چشم مسوولان و هنرمندان ترسیم كرد.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشكیل و سازمان یافتن گروه های نمایش شهرستان را از دیگر اقدامات مهم صورت گرفته در این دوره از جشنواره دانست و تصریح كرد میوه شیرین این سازماندهی هدفمند با كیفیت بالای آثار نمایشی گروه های شهرستانی حاضر در جشنواره تئاتر فجر در دستان هنرمندان و متولیان امر نمایش كشور قرار گرفت.

وی ادامه داد: طولانی تر شدن زمان برگزاری جشنواه تئاتر فجر امسال فرصت بسیار خوبی را در اختیار دست اندركاران هنر نمایش كشور قرار داد تا با فراغ بال به تماشای آثار حاضر در این رویداد بنشینند و با هنرمندان فعال در حوزه های مختلف به بحث و تبادل نظر بپردازند.

شاه آبادی تحولات صورت گرفته در عرصه نمایش های خیابانی و شكوفایی بخش بین الملل را از دیگر نكات برجسته جشنواره تئاتر فجر در گام سی ام دانست و خاطرنشان كرد: استقبال بی نظیر عموم مخاطبان از این رویداد نمایشی موید این نكته است كه فضای تئاتر كشور به فضایی پویا و تاثیرگذار تبدیل شده است.

وی ادامه داد: تئاتر كشور باید به سمتی حركت كند كه برگزاری جشنواره تئاتر فجر در حقیقت جشن تمام و كمالی برای هنر نمایش در ایران باشد و این مهم زمانی به بهترین شكل محقق خواهد شد كه شاهد تخصیص عادلانه فرصت ها و امكانات موجود در میان گروه های نمایشی باشیم.

معاون امور هنری ویزر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاكید بر این نكنه كه هنوز تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله داریم، گفت: اما كارنامه تئاتر یك سال كشور كه بازتاب آن را در آینه جشنواره تئاتر فجر به نظاره نشسته ایم نوید دهنده روزهای روشن و پر فروغی در نمایش ایران است و امیدوارم هنرمندان در تقویت و گسترش این راه یاریگر مسوولان و تئاتر كشور باشند.

رحمت امینی، دبیر سی امین جشنواره تئاتر فجر نیز در این مراسم با بیان اینكه برگزاری دو اختتامیه مجزا در حقیقت احترام به هنرمندان نمایش های خیابانی، عكاسان، طراحان پوستر و كارگردانان نمایش های رادیویی است، گفت: در قیاس با چند سال گذشته، تئاتر خیابانی رشد مطلوبی داشت و امروزه به عنوان یكی از هنرهای موفق در ارتباط با عموم مخاطبان به شمار می رود.

وی ادامه داد: مسابقه عكس و پوستر تئاتر نیز موید این نكته است كه این دو هنر در جشنواره جای خودد را باز كرده اند و تاكید كارگردانان بر طراحی پوستر برای تنها یك اجرای جشنواره نشان می دهد كه پوستر تئاتر امروزه جایگاه خاص خود را در میان اجراهای نمایشی پیدا كرده است.

دبیر سی امین جشنواره تئاتر فجر با تاكید بر آنكه اجرای نمایش ها در شهرستان ها حركتی تبلیغی نبود، گفت: امسال پنج استان لرستان، كردستان، گلستان، خراسان شمالی و البرز به عنوان میزبانان نمایش های 'فجر استانی' هر كدام دارای جدولی ویژه از اجراهای عمومی متعدد بودند كه استقبال بی نظیری از سوی هم وطنان به همراه داشت.

مراسم اختامیه نهایی بخش بین الملل و نمایش های صحنه ای ایران، روز شنبه، 22 بهمن ماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به تا 22 بمهن ماه در تهران بر پا است.

فراهنگ**ا.خ





:: برچسب‌ها: موسیقی , رودخانه ,
:: بازدید از این مطلب : 331
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: